salam

Kata Aluan


Selamat datang ke blog yang tak seberapa ini. Ilmu dan pengalaman dikongsi bersama agar mendapat petunjuk daripaNya.
Bersama kita menyebarkan kebaikan..selamat melayarinya.

Sunday, October 17, 2010




"Pendedahan Ekslusif Score A Programme!"

Betulkah Score A boleh membantu anak anda untuk mendapat keputusan peperiksaan yang cemerlang?
Di dalam anda akan didedahkan tentang apa sebenarnya Score A dan adakah ianya dapat membantu anak anda dalam peperiksaan nanti.

Jika anda berminat untuk mengetahui tentang Score A programme dan adakah ianya dapat membantu anda... mesej ini merupakan mesej terpenting yang anda pernah baca.

Jadi ini ceritanya. Score A programme merupakan program yang dikeluarkan oleh Kenshido International pada tahun 2002 dan dikatakan program webducation paling baik pernah dikeluarkan di Malaysia.

Betul ke?

Saya memang skeptik dengan program yang kata ianya terbaik. Apa buktinya? Saya mencari-mencari dan terjumpa sesuatu yang menarik. Berdasarkan kajian dibuat selama tiga tahun, 93% daripada pelajar-pelajar UPSR dan PMR yang menggunakan Score A programme ini berjaya mendapat semua A dalam peperiksaan.

Macam mustahil... macam mana boleh macam ni? Ingatkan ramai orang dapat markah "biasa-biasa" sahaja dalam peperiksaan ni?

Setelah kajian dibuat, saya perasan bahawa ianya berdasarkan output learning di mana anak anda akan mempelajari daripada nota-nota yang diberi dan diberi latihan secukupnya. Lagi banyak latihan, lagi tinggi kefahamannya tentang sesuatu topik.

Itu biasa kalau nak belajar kan? Tapi ada sesuatu yang menarik --- ianya mengandungi lebih daripada 3000 soalan untuk anak anda. Dia tidak akan merasa bosan menjawab soalan-soalan di dalamnya kerana semuanya unik.

Dan apabila dia mendapat soalan yang sama, dia akan berasa soalan itu kacang sahaja sebab dia pernah membuat soalan lagi susah daripada itu.

Dan bukan itu sahaja.
Barulah saya tahu bahawa anak anda berpeluang untuk masuk Top 100 Honours Roll. Dalam list ini, hanya 100 pelajar terbaik sahaja yang akan masuk. Dan jika anak anda ada di dalamnya, kemungkinan besar anak anda akan mendapat A dalam subjek tersebut.

Pelajar SPM juga ada yang mendapat keputusan cemerlang seperti 9A1 1A2 dalam peperiksaan setelah menggunakan program ini. Tidak ada yang mustahil jika anda berusaha lebih sedikit menggunakan Score A.

Pernahkah anda mendengar tentang quantum leap? Ianya berlaku apabila seseorang itu mengalami satu perubahan yang amat drastik seperti ada sesuatu yang menggoncang dunianya dan menyebabkan dia tersedar daripada tidur.

Sama juga dengan program ini. Ianya boleh membantu anak anda mendapat quantum leap yang diperlukannya untuk berjaya dalam peperiksaan besar itu nanti.

Melalui program Score A, pelajar boleh mendapat pelajaran di mana-mana sahaja.

Kalau semua gagal, Score A mungkin pilihan alternatif terbaik anda.



Apa yang akan anda dapat dengan program Score A ini?
Direka khas unuk membantu anak anda, ianya juga mempunyai 2 ciri-ciri khas untuk ibu bapa.

1. eTopic

Di sini anak anda diberi soalan-soalan mengikut topik setiap subjek. Untuk memudahkannya faham, 15 soalan setiap subjek akan diberikan dan ada 3 set soalan untuk setiap topik tersebut.

Kalau satu subjek (Matematik contohnya), ada 10 topik, jadi dia akan mendapat 450 soalan (15 x 3 x 10 = 450)

2. eNational Trial Exam

Peperiksaan percubaan secara online juga diadakan serentak di seluruh negara. Dengan membuat soalan ini, pelajar-pelajar yang menggunakan Score A akan lebih bersedia untuk menghadapi peperiksaan sebenar.

3. eTrial Exam

Modul ini dicipta untuk memastikan anak anda seolah-olah menjawab peperiksaan sebenar di mana ketika pelajar menjawab soalan, akan ada Countdown Timer berdasarkan jangkamasa peperiksaan sebenar.

Kalaulah dia tak siap dalam masa yang ditetapkan, soalan akan "tertutup" dan anak anda tidak lagi boleh menjawabnya.

Dengan ini dia akan lebih sensitif dengan masa dan takkan leka bermimpi semasa peperiksaan.

Ada 10 set soalan eTrial Exam yang boleh diambil oleh anak anda yang mana terdapat 400-500 soalan setiap subjek dan bergantung epada tahap belajar mereka.

4. eAssessment

Berbanding dengan cara tradisional di mana anak anda terpaksa membuka buku untuk belajar, eAssessment membolehkan anak anda belajar dalam bentuk games bermula pada tahap easy.

Kemudian, jika dia dapat menjawab 80% daripada soalan-soalan diberi dengan betul, dia akan berada di tahap itu sehinggalah berjaya.

Dan kalau dia sentiasa "gagal" untuk mencapai 80% pun, dia sebenarnya telah didedahkan dengan soalan tersebut banyak kali sehinggakan nanti masa peperiksaan sebenar dia tahu betul-betul apa jawapannya kerana terpaksa jawab soalan tersebut!

Soalannya juga dipilih rawak jadi dia takkan rasa bosan membuatnya walaupun dia masih lagi pada tahap yang sama.

Dan ya, ada dekat 1000 soalan bagi setiap subjek dalam eAssessment ini.

5. ePast Year Exam

Satu-satunya e-learning portal yang diberikan hak untuk menerbitkan kembali kertas-kertas peperiksaan sebenar UPSR dan PMR daripada tahun 1993 sehingga sekarang daripada Lembaga Peperiksaan Malaysia.

Ya, mereka boleh buat terus soalan-soalan peperiksaan dahulu-dahulu di Score A portal.

1. eProgress (khas untuk ibu bapa)

Seperti yang anda tahu budak-budak ni susah sikit nak percaya. Jadi eProgress membolehkan ibu bapa untuk memantau dan mengikuti perkembangan anak-anak. Ini memudahkan ibu bapa diberitahu tentang semua latihan-latihan yang dilakukan oleh anak-anak mereka.

Anda juga akan diberitahu tentang bilangan soalan percubaan yang telah dilakukan oleh anak anda bagi setiap topik. Maklumat ini membolehkan anda mengenal pasti topik-topik yang bermasalah dan bukan mengkategorikan kelemahan mengikut subjek.

2. eNotes

Anak anda juga akan diberi eNotes, nama glamer untuk nota ringkas tetapi padat dan ianya disediakan oleh guru-guru pakar mata pelajaran dari seluruh Malaysia. Ianya boleh membantu anak anda untuk mengulangkaji dan membuat rujukan dan berkonsepkan peta minda (senang kaitkan antara satu fakta dengan fakta lain).

3. eDictionary

Kalau ada terma yang susah difahami, eDictionary boleh membantu. Ianya dicipta khas untuk mata pelajaran Bahasa Inggeris, Sains dan matematik untuk membantu anda menterjemah perkataan-perkataan yang tidak difahami oleh pelajar.

Tak payah lagi belek kamus tebal untuk mencari makna satu perkataan.

4. Ibu Bapa: eReport Card (Online dan SMS) untuk ibu bapa

Melalui eReport ini anda akan diberitahu setiap kali anak anda menjawab soalan dalam portal pendidikan Score A itu. Segala keputusan, masa yang diambil, serta topik yang dijawab akan dihantar serta merta kepada telefon bimbit anda (kalau anda nak, anda boleh juga melihatnya di Internet).

Ini memudahkan ibu bapa memeriksa prestasi akademik anak dan membantu anda mengetahui kekuatan dan kelemahan anak anda. Walaupun anda di pejabat, anda masih lagi boleh memantau anak anda (jadi anda tahu dia tak merayap sana sini masa anda tidak ada di rumah!)

Jika anda mahu, anda boleh membantunya untuk memperbaiki kelemahannya dan disebabkan ianya "instant", anda akan mengetahui masalah dihadapi anak anda dengan cepat dan tidak lagi bergantung 100% kepada laporan sekolah (yang hanya diberikan di pertengahan dan apabila dekat nak exam sahaja).

5. Senarai Penganugerahan 100 Pelajar Cemerlang Seluruh Malaysia

Nak tahu performance anak anda berbanding pelajar-pelajar top negara ini? Anda boleh mengetahuinya di Honor's Roll Score A. Di sini anda akan mengetahui di mana dia berapa berbanding 100 pelajar terbaik bagi setiap subjek.

Jika anak anda tersenarai di sini, kemungkinan besar dia akan berjaya dalam exam sebenar nanti.

Ini juga secara tak langsung menggalakkan anak anda kerana kebanyakan budak tak suka kalau ada orang lebih baik daripada mereka. Mereka juga teringin nak jadi salah seorang top 100 untuk subjek yang mereka gemari.

Bolehkah Anda Mendapat Pendapatan Lumayan Dengan Score A?
Soalan ini sering ditanya kepada mereka yang ingin membuat duit dengan program Score A. Bolehkah anda betul-betul buat duit dengan program Score A ini?

Kita lihat kembali beberapa fakta tentang program Score A.

100% sukatan mata pelajaran dan silibus TERKINI Kementerian Pendidikan Malaysia
Ada 250,000 soalan di dalam bank soalan
Digubal oleh guru-guru pakar mata pelajaran dan penggubal kertas soalan
Boleh diakses di mana-mana sahaja asalkan ada Internet. di Cyber Cafe, di rumah, di Starbucks, atau cafetaria yang ada Internet. Anda boleh memasuki laman web Score A 24 jam sehari, bila-bila masa yang anda mahukan.
Produk keperluan: semua ibu bapa di Malaysia mahukan bahan pembelajaran terbaik untuk anak mereka
Perniagaan yang baik untuk dunia dan akhirat. Tolong anak anda dan anak orang.
Komisyen amat lumayan. Tidak ada kos fizikal, hanya jual nombor. Modal sekali, untung banyak kali. Contoh perniagaan berjaya dengan model perniagaan ini ialah Astro, syarikat komunikasi seperti Maxis, Celcom, dan Digi.
Perniagaan ini juga mempunyai pasaran yang amat besar.

lebih daripada 500 ribu pelajar tahun 1 masuk sekolah setiap tahun.
Terdapat 5 juta pelajar dari tahun 1 hingga tingkatan 3.
lebih daripada 410 ribu pelajar menduduki PMR pada tahun 2009 sahaja. Setiap tahun pelajar tingkatan 3 akan menduduki peperiksaan ini. Mungkin kawan anda, saudara anda, bahkan anak anda sendiri akan melaluinya.
Peter Drucker, orang yang mencipta terma "knowledge worker", orang yang digelar oleh BusinessWeek pencipta pengurusan perniagaan mengatakan bahawa WEBUCATION, the fast growing Business Opportunity. Ini menunjukkan pembelajaran online adalah sesuatu yang telah dijangkakan akan meletup suatu hari nanti (dan ya, sekarang ianya memang sedang berkembang pesat) .

Salah satu sebab kenapa ramai sangat orang tidak membuat duit dengan program Score A ialah mereka tak tahu apa yang patut mereka buat untuk mendapatkan pelanggan. Itu tidak sepatutnya berlaku.

Dengan sistem yang betul, anda boleh mendapat pendapatan lumayan melalui program ini. Untuk maklumat lanjut sla hubung saya (Ammar) di di 013-353 4956 atau anda boleh hubungi saya menggunakan borang pernyataan saya sediakan dengan klik sini.

Saya akan tunjukkan kepada anda bagaimana untuk mendapat pendapatan lumayan dengan program Score A ini.

1 comment:

abstract nature Pictures, Images and Photos

feda rimba mas

e-jawi i Frame